Český jazyk a literatura |
Správně třídí slovní druhy, tvoří spisovné tvary slov a vědomě jich používá ve vhodné komunikační situaci.
Skloňování jmenné, zájmenné, složené, gramatické kategorie ohebných slovních druhů, druhy přídavných jmen, |
Druhy zájmen
Stupňování přídavných jmen
Slovní druhy
Pravopisné zásady |
|
Anglický jazyk |
Vypráví jednoduchý příběh či událost ze svého každodenního života. |
vyprávění jednoduchých příběhů jako sledu jednotlivých událostí za použití vět řazených za sebou nebo propojených základními spojkami
popis událost za použití vět řazených za sebou nebo propojených základními spojkami |
Osobnostní a sociální výchova, komunikace - potřeba komunikace mezi lidmi různých jazyků. |
Matematicko fyzikální základ |
Odhaduje a vypočítá obsah a obvod základních rovinných útvarů.
Rozliší vodič, izolant na základě analýzy jejich vlastností.
Určuje velikost úhlu měřením a výpočtem. |
obdélník, čtverec a z nich složené rovinné útvary
vodiče
izolanty
druhy úhlů v členění na - ostré, tupé, pravé, přímé a
měření úhlů |
|
Svět přírody |
Přiměřené hodnotí geografické objekty, jevy a procesy v krajinné sféře, jejich určité pravidelnosti, zákonitosti a odlišnosti, jejich vzájemnou souvislost a podmíněnost.
Rozeznává hranice (bariéry) mezi podstatnými prostorovými složkami v krajině.
Rozeznává, pojmenuje a klasifikuje tvary zemského povrchu.
Porovná základní vnější a vnitřní stavbu vybraných živočichů a vysvětlí funkci jednotlivých orgánů. (savci)
Uvede příklady vlivu prostředí na utváření organismů. (savci) |
krajinná sféra (funkce a typy krajiny)
prostorové složky krajiny
tvary zemského povrchu
stavba a funkce těla, orgánových soustav (savci)
adaptace organismů k různým podmínkám prostředí (savci) |
Naplňování výstupů krajiny a krajinné sféry proběhne také venku v terénu na krátké vycházce do okolí školy. |
Člověk a společnost |
Rozlišuje nejčastější typy a formy států a na příkladech porovná jejich znaky.
Objasní výhody demokratického způsobu řízení státu pro každodenní život občanů.
Posoudí, jak přírodní podmínky souvisí s funkcí lidského sídla.
Pojmenuje obecné základní geografické znaky sídel.
Rozpozná souvislost mezi přírodními podmínkami a vznikem prvních velkých zemědělských civilizací. |
typy a formy států
demokratické a nedemokratické vedení
funkce lidského sídla
sídla a sídelní systémy |
|
Estetická výchova |
vyhledá souvislosti mezi hudbou a jinými druhy umění
využívá své individuální hudební schopnosti a dovednosti při hudebních aktivitách
vybírá, vytváří a pojmenovává co nejširší škálu prvků výtvarného vyjádření a jejich vztahů |
intonování písní
(linie, tvary, textury, objemy, podobnost, kontrast, rytmus, světlostní a barevné kvality) |
HV - zpěv vybraných písní ve skupinách
VV - mozaika; malba hudby, zhudebnění obrazů, orientální město (kresba inspirovaná blízkým východem |
Informační a komunikační technologie |
Žák ověřuje věrohodnost informací a informačních zdrojů, posuzuje jejich závažnost a vzájemnou návaznost.
Žák zná základy algoritmizace a využívá je při objektovém programování.
Žák aktivně využívá výukových programů. |
základní příkazy, cvičení na práci s daty, kódování, logická cvičení |
|
Tělesná výchova |
Zvládá v souladu s individuálními předpoklady osvojované pohybové dovednosti. |
basketbalová průprava
volejbalová průprava
průpravná cvičení v přehazované |
Usiluje o zlepšení své tělesné zdatnosti. |
Člověk a svět práce |
Je schopen poskytnout první pomoc při úrazu. |
První pomoc při drobných poraněních. |
|